Folkrace är livet

Alla inlägg under januari 2016

Av Angelica Johansson - 31 januari 2016 19:40

söndag idag och imon är det skola... Vill inte hahaha

Pratar med vänner på Skype å chillar

Tänkte ha en frågestund på kommentera frågor som jag sedan kan svara på så är ni bäst <3

Av Angelica Johansson - 23 januari 2016 23:45

Glömde tillägga i det andra inlägget att jag färgade håret svart igen idah är fett nöjd

epa · VARDAG
Av Angelica Johansson - 23 januari 2016 23:38

Tjo alla


sitter just nu framför datorn och har inget och göra...

idag tog jag lite bilder på min epa med den fina snön i bakgrunden

sedan åkte jag till temo och köpe choklad


igår va jag på ullared och de va as kul, vet inte mycket mer vad jag ska skriva kände bah för och blogga lite


hade puss hajj <3


epa · VARDAG
Av Angelica Johansson - 21 januari 2016 19:46

Hej alla!


sitter å snackar skype me några och pluggar spanska samtigt, pallar verkligen inte lugga mer egetligen hatar å plugga men aja vad gör man inte för bra betyg.


Men vad har jag gjort idag då?? ärlig talat så har jag ingen aning själv hahaha


vart trött och hungrig hela dagen fast käkade pizza till lunch


imorgin blir det ullared med dom bästa.. DUNKA PLÅT!! TAGGA!! 

ska köpa mycket doftgranar för älskar å ha dom i min epa och rum, ska kolla efter saker till min folkracevägg också <3


sedan blir det nog sladda på isen med epan ;) å dunka plåt så klart


längtar efter sommaren vill köra folkrace det är mitt liv... men aja måste lugga viadre nu så vi hörs sedan :) pöss

    



Av Angelica Johansson - 13 januari 2016 18:34

Tjo alla!


i tisdags började skolan och jag e as trött...


men just nu så sitter jag,mamma,en kompis till familjen å pusslar fast jag vill inte vara med haha


laddar ner the sims4 :) hopas det funkar för min the sims3 funka ej :(


hoppas ni har det bra orkar inte blogga mer är för jävla trött  puss puss <3

Av Angelica Johansson - 8 januari 2016 09:19

Tjo alla!


tänkte berätta en sak som hände mig igår kväll....


jo det började me att jag, mamma och min lillasyster skulle åka och handla och medans vi handlade började det snöa och jag har inga vinterdäck så behövde f'rälgar för har däck men aja iallfall så jag ringde pappa å frågade vad som skulle kunna passa en duett och började söka på blocket men jag hittade inget.

Så jag frågade en komis sm också kör duett om han hade fälgar å då visade det sig att han hade 2st så jag köpte dom.

Sen lite senare skulle jag möta honom vid ett ställa nära mitt hus för att han inte hittade till mitt hus....

men iallfall när jag betalt och allt var klart för och åka då händer det som absolut inte fick hända....

epan går sönder, jag kunde ine starta epan för min nyckel snurrade bara runt... så jag fick ringa pappa be han, mamma och en kompis till familjen att hjälpa till och putta hem den.

så nu blir det bara till och gå ut och hitta feler hoppas det löser sig för imorgon är det epa träff :( måste verkligen fått laga den.


blogar kanske mer senare om hur det gick och så men ni får ha det bra så läge hejdå! <3

epa
Av Angelica Johansson - 7 januari 2016 12:32

Tjo alla!


tänkte bara medela om att det är folkracekurs för er som vill prova på folkrace ni som inte vet vad det är så kan jag förklrara det nu



folkrace e en sport som utsprunligen kommer från finland

när man kör så tävlar man om plaserng och poäng

man kör 6 i varje heat (omgång) oftast kör man 3 heat och sedan räknas poäng och dom 6 som ar mest poäng kommer till A-final och sedan finns det B-final också viadre men iallfall i folkrace är man indelad i olika klasser.

när man e mellan året man fyller 15år till 17år kör man som junior sedan året du fyller 18år kör du som senior tills du är runt 50år kommer ej rktigt ihåg med när man e runt 50år iallfall så börjar man köra som veteran.


på tävlingar finns en klass som heter dam som e en grupp för tjejer men man brukar sätta ihop dam och veteran på tävlingarna (inte alla tävlingar)


folkrace använder flaggor på banan när du kör och därför är det bra och veta vad dom betyder.


blå/gul flagga: startflaggan (användas inte så mycket längre startljus förekommer oftast)

röd flagga: visar på tävlingledarens order. Innebär att heatet avbryts, och att den tävlande endast på funktionärs oder får lämna banan med låg hastigehet och invänta vidare information.

gul flagga: visas när det är ett hnder på banan och du måste sakta ner och ha koll på hasigeheten. omkörning är även förbjuden.

viftar någon med flaggan betyder det omedelbar fara i närhet.

vit flagga: visas när icketävlande fordon finns på banan (fordon som behöver hjälp bort från banan)

grön flagga: visas av funktionär när det är klart för start

svart/ vit rutig flagga: målfagga

svart flagga: visas när när ett fordon gjort något dumt (flaggan visas utan målposteringen)  dom visar vilket numme det är på bilen som måste avluta sitt heat och köra ut på depån igen.

teknisk flagga: (är en svart flagga med röd/ oroange prick i) nästan samma som svartflagg bara att du har något tekniskt fel på din bil istället för jort något dumt visar även vilket nummer det är å bilen som måste avluta sitt heat pga tekniskt fel.

svart/vit diagonalt flagga: visas med bilens nummer innebär att dn ävlande är under observation och kan  komma att bestraffas, visas på tävlingsledningens order.

grön med gult kors flagga: ogiltlig start (tjuvstart) omstart kommer att ske.

 

när du kör behöver du speciella kläder mer om folkrace regler och annat finns på www.sbf.se lätt och hitta reglerna där :)

 

folkrace är sjukt roligt och köra själv är jag 15år gammal och kör och tycker att det är skitkul är så glad å kunna köra denna sporten och jag tycker att alla som kan och vill ska få köra så varför inte gå våran licens kurs det är inte jobbigt jag lovar vill du veta mer om vad jag tycker om folkrace så kontakta mig på min mail om ni är osäkra jag lovar dom som går kursen kommer inte ångra sig :)

 

gå in på facebook och sök på fjärås motorklubb där hittar du all information gå annars in på vår hemsida www.fjarasmk.se så hitar du det där med

 

hoppas ni gillade detta inlägget och blir intressearde puss på er och kom ihåg det är värld en chans och prova <3

 

min mail: angelicajohanssons@hotmail.com

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards